REGULAMIN SZKOLEŃ ORAZ PROCEDURA REKLAMACJI I POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA SYTUACJI NIEPRZEWIDZIANYCH

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Poniższa procedura stanowi regulamin świadczenia usług szkoleniowych i ma na celu wspieranie jakości usług edukacyjnych poprzez ochronę praw klienta jak
i instytucji szkoleniowej.

§2 ORGANIZATOR SZKOLEŃ

1. Organizatorem szkoleń jest KJS Capital Sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu,

ul. Czajcza 2/3, 61-546, KRS 0000691033, NIP 5252720015, REGON: 368069682

2. Powyższy adres jest równocześnie adresem korespondencyjnym firmy.

Adres e-mail to [email protected]

3. Firma organizuje zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte, wykonując usługi szkoleniowe

z należytą starannością w zakresie i terminach szczegółowo opisanych w przedstawionej

i zaakceptowanej ofercie szkolenia.

§3 ZASADY REKRUTACJI

1. Zapisy na szkolenia odbywają się poprzez

a) Zgłoszenie w formie mailowej na adres [email protected]

b) Formularz kontaktowy znajdujący się na stronie internetowej kjscapital.pl

c) Telefonicznie- dzwoniąc pod nr telefonu znajdujący się na stronie internetowej

2. Po wstępnej akceptacji Uczestnika Instytucja Szkoleniowa przesyła formularz zgłoszeniowy uczestników oraz Umowę Przeprowadzenia Szkolenia którą uczestnicy wypełniają i odsyłają pocztą/mailem (skan). Odesłanie formularza i potwierdzenie płatności jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem uczestnika na szkolenia

3. Organizowane szkolenia mają ograniczoną liczbę uczestników, a o uczestnictwie

w szkoleniu decyduje termin zgłoszenia kandydatów.

4. Uczestnikiem Szkolenia może być wyłącznie pełnoletnia osoba fizyczna (dalej "Uczestnik").

5. Zgłoszenia uczestnictwa w Szkoleniu może dokonać Uczestnik samodzielnie lub też osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która jako zgłaszająca pokrywa koszty udziału Uczestnika w Szkoleniu (dalej "Zgłaszający").

6. O uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zapisów

§4 ZOBOWIĄZANIA STRON

1. Klient ma prawo oczekiwać, że:

a) zostaną spełnione założone cele szkolenia,

b) zostaną zapewnione komfortowe warunki pracy (jeśli za organizację szkolenia odpowiadała firma szkoleniowa),

c) prowadzący będzie posiadał wiedzę merytoryczną i praktyczną dotyczącą zagadnień szkoleniowych,

d) prowadzący szkolenie przeprowadzi zajęcia w sposób profesjonalny zgodnie ze specyfiką kształcenia osób dorosłych,

e) w czasie szkolenia zostanie zrealizowany zakres merytoryczny i praktyczny szkolenia,

f) firma dołoży wszelkich starań, aby dopasować szkolenie do potrzeb klienta, szczególnie

w przypadku realizacji szkolenia zamkniętego.

g) firma spełni warunki formalne udziału w szkoleniu oraz zawartej umowy, w tym wyda materiały szkoleniowe i certyfikaty uczestnikom.

2. Instytucja szkoleniowa ma prawo oczekiwać, że:

a) uczestnicy szkolenia w pełni zaangażują się w proces szkolenia, oraz będą brali udział

w ćwiczeniach i zadaniach szkoleniowych, a także dostosują się do wspólnie ustalonych

w czasie szkolenia zasad ( „kontrakt szkoleniowy”).

b) uczestnicy dostosują się do ustalonych w czasie szkolenia reguł,

c) uczestnicy wypełnią ankiety badania potrzeb w sposób umożliwiający dopasowanie programu szkolenia, a w przypadku szkolenia zamkniętego, klient udostępni wszystkie niezbędne informacje umożliwiające opracowanie programu szkolenia zgodnego z potrzebami.

d) w razie zgłoszenia potencjalnie trudnych sytuacji lub zastrzeżeń dotyczących realizacji szkolenia (np. warunków na sali szkoleniowej zapewnionej przez Klienta, która może utrudnić realizację szkolenia) przez trenera lub firmę szkoleniową w formie notatki przed szkoleniem, klient ustosunkuje się do rekomendacji przed szkoleniem, w celu uniknięcia

§4 ZOBOWIĄZANIA STRON

1. Klient ma prawo oczekiwać, że:

a) zostaną spełnione założone cele szkolenia,

b) zostaną zapewnione komfortowe warunki pracy (jeśli za organizację szkolenia odpowiadała firma szkoleniowa),

c) prowadzący będzie posiadał wiedzę merytoryczną i praktyczną dotyczącą zagadnień szkoleniowych,

d) prowadzący szkolenie przeprowadzi zajęcia w sposób profesjonalny zgodnie ze specyfiką kształcenia osób dorosłych,

e) w czasie szkolenia zostanie zrealizowany zakres merytoryczny i praktyczny szkolenia,

f) firma dołoży wszelkich starań, aby dopasować szkolenie do potrzeb klienta, szczególnie w przypadku realizacji szkolenia zamkniętego.

g) firma spełni warunki formalne udziału w szkoleniu oraz zawartej umowy, w tym wyda materiały szkoleniowe i certyfikaty uczestnikom.

2. Instytucja szkoleniowa ma prawo oczekiwać, że:

a) uczestnicy szkolenia w pełni zaangażują się w proces szkolenia, oraz będą brali udział w ćwiczeniach i zadaniach szkoleniowych, a także dostosują się do wspólnie ustalonych w czasie szkolenia zasad ( „kontrakt szkoleniowy”).

b) uczestnicy dostosują się do ustalonych w czasie szkolenia reguł,

c) uczestnicy wypełnią ankiety badania potrzeb w sposób umożliwiający dopasowanie programu szkolenia, a w przypadku szkolenia zamkniętego, klient udostępni wszystkie niezbędne informacje umożliwiające opracowanie programu szkolenia zgodnego

z potrzebami.

d) w razie zgłoszenia potencjalnie trudnych sytuacji lub zastrzeżeń dotyczących realizacji szkolenia (np. warunków na sali szkoleniowej zapewnionej przez Klienta, która może utrudnić realizację szkolenia) przez trenera lub firmę szkoleniową w formie notatki przed szkoleniem, klient ustosunkuje się do rekomendacji przed szkoleniem, w celu uniknięcia trudnych sytuacji podczas szkolenia, lub też na drodze pisemnej poinformuje o podtrzymaniu swoich ustaleń, co wyklucza późniejszą reklamację.

e) uczestnicy przybędą na czas na szkolenie oraz będą brali udział w całości szkolenia, oraz podpiszą się na liście obecności, co zostanie potwierdzone certyfikatem ukończenia szkolenia.

f) zostaną spełnione inne formalne warunki umowy,

g) w przypadku szkoleń realizowanych w ramach projektów dofinansowanych z funduszy unijnych uczestnicy dopełnią wszystkich formalności przewidzianych regulaminem projektu.

3. Obowiązki firmy szkoleniowej:

a) Firma szkoleniowa zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań oraz realizacji usług szkoleniowych z należytą starannością, zgodnie z zaakceptowaną ofertą lub umową szkoleniową.

b) W przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych firma szkoleniowa podejmie natychmiastowe działania, zgodnie z ustalonymi procedurami.

4. W przypadku rezygnacji z Usług Szkoleniowych lub z Usług Wykonawcy po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i zaakceptowaniu go do dofinansowania, Uczestnik szkolenia zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości 10% kwoty wnioskowanej do dofinansowania

§5 UZYSKANIE CERTYFIKATU

1. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia w przypadku gdy:

a) uzyska 100% obecność podczas szkolenia

b) ukończy pozytywnie test końcowy szkolenia z minimum 60% wynikiem pozytywnych odpowiedzi

§6 REKLAMACJE

1. Klient ma prawo składania reklamacji usługi szkoleniowej, jeżeli nie została ona zrealizowana zgodnie z ofertą szkolenia otwartego lub umową szkolenia zamkniętego.

2. Każda reklamacja zostanie rozpatrzona indywidualnie.

3. Skarga lub reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej na adres: KJS Capital Sp. z o.o. ul. Czajcza 2/3, 61-546 Poznań , na formularzu stanowiącym

Załącznik nr 1 do niniejszej procedury za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub doręczona osobiście do biura firmy.

4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać nazwę firmy oraz imię i nazwisko uczestnika, dane kontaktowe osoby zgłaszającej reklamacje, przedmiot reklamacji (nazwa szkolenia, termin i miejsce realizacji), uzasadnienie merytoryczne i formalne reklamacji, oczekiwania wobec firmy szkoleniowej, propozycję rekompensaty.

5. Reklamację można złożyć najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych licząc od dnia zakończenia szkolenia.

7. Organizator szkolenia ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji, a w przypadkach wymagających dodatkowych czynności wyjaśniających czas rozpatrywania reklamacji może ulec wydłużeniu maksymalnie do 21 dni roboczych.

8. Organizator szkolenia ma prawo zwrócić się do składającego skargę lub reklamacje o dodatkowe pisemne wyjaśnienia.

9. Pozostałe kwestie związane z reklamacją normowane są przez Kodeks Cywilny.

§7 REKOMPENSATA

W przypadku uznania reklamacji w całości lub częściowo, firma szkoleniowa zaproponuje jedną z następujących form rekompensaty:

1. powtórzenie szkolenia w innym terminie,

2. realizacja dodatkowej formy wsparcia, uzupełniającej szkolenie,

3. zniżka 20% na kolejne szkolenie

4. otrzymanie dodatkowych materiałów edukacyjnych

5. częściowy lub całościowy zwrot kosztów szkolenia

§8 KODEKS CYWILNY

Pozostałe kwestie związane z reklamacją normowane są przez Kodeks Cywilny.

§9 PROCEDURA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU WYSTĄPIENIA DZIAŁAŃ NIEPRZEWIDZIANYCH

1. Zachowanie zasad bezpieczeństwa na sali szkoleniowej:

a. Firma szkoleniowa organizuje szkolenia w salach szkoleniowych spełniających zasady BHP i PPO.

b. W przypadku wystąpienia sytuacji zagrażających bezpieczeństwu uczestników, zastosowanie mają przepisy BHP i PPO.

2. Ogólne zasady postępowania w sytuacjach nieprzewidzianych:

a. Trener prowadzący szkolenie ma obowiązek niezwłocznie skontaktować się z Przedstawicielem Firmy szkoleniowej, w celu podjęcia kroków do rozwiązania zaistniałych problemów możliwie jak najszybciej.

b. Przedstawiciel firmy szkoleniowej/ Kierownik merytoryczny ma obowiązek niezwłocznie skontaktować się z Przedstawicielem Klienta w celu przedstawienia sytuacji oraz ustalenia kroków do rozwiązania zaistniałych problemów możliwie jak najszybciej.

3. Choroby lub inne sytuacje powodujące nieobecność trenera:

a. Instytucja szkoleniowa zastrzega sobie prawo do zaproponowania zmiany terminu szkolenia otwartego nie później niż 3 dni przed datą jego rozpoczęcia bez ponoszenia konsekwencji.

4. Brak dostępności miejsca szkolenia:

a. W przypadku braku dostępności miejsca szkolenia Firma podejmie działania do zapewnienia innej sali szkoleniowej w tym samym budynku, o ile zachowuje wymagany standard.

b. W przypadku szkolenia otwartego Firma szkoleniowa zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia w przypadku braku możliwości zapewniania odpowiedniej sali zastępczej.

5. Pozostałe procedury pozostają bez zmian.

6. Udział w szkoleniu osób nietrzeźwych. Poza standardowymi procedurami postępowania, trener ma prawo poproszenia uczestnika o opuszczenie sali szkoleniowej, a w wyjątkowych sytuacjach, żądania opuszczenia sali, jeżeli zachowanie uczestnika uniemożliwia prowadzenie szkolenia.

Sporządził i zatwierdził:

Prezes Spółki – Karolina Pułjan